Poznaj wspaniałe właściwości oleju lnianego - jego zastosowanie i dobroczynny wpływ na organizm człowieka - skórę, włosy, serce, układ nerwowy, krwionośny, pokarmowy, rozrodczy...

Olej lniany - Spożywanie

Olej lniany spożywa się wyłącznie na zimno, nie wolno go podgrzewać ani używać do smażenia, bowiem traci wówczas wszystkie właściwości. W profilaktyce powinno się jeść do 4 łyżki stołowe oleju dziennie, ale można dodawać go w dowolnych ilościach do wszelkich zimnych potraw: sałatek, kasz, surówek, dresingów, past kanapkowych, past serowych. Przyjmuje się, że osoba dorosła powinna spożywać 1 g oleju na kilogram masy ciała. Dobrze wchłania się w postaci emulsji, jako składnik majonezów lub sosów. Do zup czy ziemniaków może być użyty tylko po zakończeniu obróbki cieplnej pożywienia. Najważniejszym zagadnieniem nie jest jednak ilość spożywanego oleju bogatego w kwas alfa-linolenowy, ale proporcje pomiędzy kwasami omega-3 i omega-6, które powinny wynosić 1:1. Lekarze zalecają regularne spożywanie oleju lnianego kobietom w ciąży i karmiącym piersią oraz wszystkim osobom po 40. roku życia. Olej lniany jest składnikiem wielu prozdrowotnych diet.